Rotator voor Amiga

Psytronik Software is verheugd aan te kondigen dat ze een geheel nieuw spel voor de Commodore Amiga zullen publiceren, genaamd Rotator .

Het doel van Rotator is ontwikkeld door Timothy Gilbert met enige hulp van Shaun Watters. Het doel is om je vaartuig zorgvuldig te manoeuvreren door verschillende uitdagende landschappen en diamanten te verzamelen, terwijl je probeert boven een steeds stijgend water te blijven.

Rotator werd oorspronkelijk ontwikkeld in het midden van de jaren 90 als een licentiespel door hetzelfde ontwikkelingsteam, maar kreeg nooit een goede release. De 2019-versie van Rotator biedt verbeterde grafische weergave en geluid samen met nieuwe niveaus.

VITNO heeft de game net iets meer dan een week kunnen bekijken en is enigszins onder de indruk van de totale productiewaarden die worden aangeboden. Spelbesturing reageert zeer snel, maar het zal even duren voordat we eraan gewend zijn. De bewegingskenmerken van je vaartuig weerspiegelen enigszins de beweging van een bal. Door naar links of rechts te duwen, krijgt je vaartuig vaart om in die richting te rollen of in die richting te bewegen, terwijl je op de joystickknop drukt en stuitert. Misschien is de beste manier om de besturingsmethode te beschrijven door te zeggen dat het een mix is ​​tussen Cauldron II en Wizball.

Hoe dan ook, je rolt en stuitert je vaartuig rond 80 ambachtelijk ontworpen niveaus, verspreid over 8 verschillende werelden en verzamelt alle diamanten om het uitgangsportaal van het niveau te openen voordat het stijgende water je inhaalt.

De grafische weergave heeft een aantal indrukwekkende achtergrond effects met alles dat beweegt met een zijdezachte snelheid van 50 frames per seconde. De beelden zijn helder en gedetailleerd en worden ondersteund door sfeervolle titelmuziek en geluidseffecten in de game.

Rotator is echter oorspronkelijk ontworpen om een ​​uniek kijkperspectief te hebben waardoor het hele scherm samen met je vaartuig op en neer sprong (bekijk de video aan het einde van dit artikel). Hoewel we het aanvankelijk een beetje vreemd vonden, raakten we er snel aan gewend, maar een aantal mensen die een demo van de game bekeken, leden aan wat bewegingsziekte en als gevolg van deze feedback bevat de game een optie om de game te repareren omgeving op het scherm.

Subtiliteit is de sleutel tot vooruitgang in Rotator. Als je een hardhandige benadering gebruikt met de joystick, zal je de controle op je vaartuig verliezen met alle gevolgen van dien.

Maar Rotator is meer dan alleen een platformspel. De game bevat puzzelelementen omdat je vormtoetsen moet verzamelen en gebruiken om een ​​ontoegankelijk deel van het level te ontgrendelen. In eerste instantie zijn dit ongecompliceerde ‘pak hier een vierkante sleutel op en plaats deze daar’, maar al snel tonen ze hun bedrog wanneer er meer dan één vormtoets in het spel is en je slechts één van de voorwerpen tegelijk kunt vasthouden. Onze voorkeur had de puzzel die je meer dan één keuze gaf over waar je een sleutel kunt gebruiken (omdat een sleutel niet kan worden hergebruikt). wat vaak resulteert in een doodlopende weg.

De bewegingen en puzzelelementen van de game komen samen en zorgen voor een zeer verslavende (en soms frustrerende) game-ervaring die je zeker lang zal boeien. Het heeft gewoon de ‘nog een keertje proberen’-factor. Bekijk de Rotator-previewvideo van RetroGamerNation hieronder om een ​​beter gevoel voor de game te krijgen.

Rotator zal worden uitgebracht in zowel digitaal formaat als een fysieke collectors box-editie met pre-orders, hopelijk voor eind 2019. De systeemvereisten voor het spel worden momenteel vermeld als A500 + / A600 en hoger, maar in een recente Twitch-stream verklaarde Shaun Watters dat hij het spel met succes had gespeeld op een 512K Amiga.

Om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen op Rotator en de uiteindelijke pre- orderdatum , kun je de nieuwspagina van de game volgen op Psytronik Software .

Bron: Retrogame nation
Door: Louie Dimovski
Vertaald en gepost door: Addy van Ladesteijn