Een C64 Demo

C64 demo’s waren de wortel van het hele demo-scene-ding en ze zijn nog steeds de belangrijkste kracht om de C64 vandaag in leven te houden. Audiovisueel plezier, nog steeds hardware grenzen verleggend, nog steeds verschillende manieren van expressie verkennen. Maar wat gebeurt er meestal in de machine wanneer u een demo bekijkt? Welke inspanning is nodig om het publiek te entertainen? Dit gesprek geeft je een kijkje in de stappen die zijn genomen voor de bekroonde demo “Error 23” die uit de eerste hand is gegeven door een van de belangrijkste programmeurs. Deze talk breidt eerdere talks en documentatie over de Commodore 64. Wat waren de basisidee├źn? Welke obstakels waren er onderweg? Hoe zijn ze opgelost? 6502 kennis van assemblage is echt niet vereist, hoewel een algemeen begrip van assembly en low-level computing nuttig kan zijn (denk aan stack, timer, cycli …). Dit gaat niet over theorie, dit is echt. Geen nieuwe video, maar nog altijd super interessant om naar te kijken.

Bron: Holger Aurich