Forum

Notifications
Clear all

Hoe heet dat spel ook alweer? (Lijkt een beetje op Sprint 1)  

RSS
Tyball
(@tyball)
Trusted Member

Ik zag het nieuwe spel voor de C64 op de homepage staan, namelijk Sprint 1.

Toen moest ik denken aan een oud spel dat er ongeveer hetzelfde uitzag. Ook zo'n racetrack waar je van bovenaf op neerkeek. Wat ik mij er verder nog van kan herinneren was dat je heel makkelijk kon glijden in de bochten ("skidden"). Verder vrij simpel allemaal.

Ik denk dat ik het vroeger op de C64 gespeeld heb, maar misschien heb ik het mis en was het wel op de Amiga. Ik dacht dat het een Public Domain spelletje was. Weet iemand welk spel ik bedoel?

Ik snap dat er honderden racespellen zijn uitgebracht voor beide systemen. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik het nooit meer heb teruggevonden. Maar samen komen we er vast wel uit 😉 !

Citaat
Geplaatst : 15/10/2015 11:03 am
K.C.
 K.C.
(@k-c)
Reputable Member

Vermoedelijk bedoel je Rally Speedway. Ik heb het zelf vroeger ook vaak gespeeld met een schoolkameraad. In single player mode is er niet erg veel aan, maar met 2 spelers was het altijd lachen, gieren, brullen!

Als het toch een ander spel was, staat hij waarschijnlijk hier wel ergens tussen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 15/10/2015 12:09 pm
Tyball
(@tyball)
Trusted Member

Hé K.C.,

Bedankt voor de suggestie. Dat is hem niet. Het betrof een spel waarbij de track(s) in zijn geheel op het scherm paste. Ook tussen de screenshots via de link herken ik hem niet. Misschien dat ik hem niet herken, maar dat er me net een andere track is bijgebleven. Ik zal er eens een paar uitproberen.

Ik heb ook even gezocht tussen de screenshots van racegames op lemonamiga, maar daar zie ik hem ook niet tussen staan.

Wel weer geïnspireerd geraakt en net een paar potjes Lotus en Super Cars II gespeeld. Geweldig!

ReageerCitaat
Geplaatst : 15/10/2015 8:53 pm
edk
 edk
(@edk)
Reputable Member

crazy dog racing
on track computer model car racing
3d stock cars II
super sprint

Een van bovenstaande misschien ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 21/10/2015 1:17 am
Tyball
(@tyball)
Trusted Member

Bedankt voor de suggesties! Geen van alle Is hoe ik het me herinner. Die eerste ziet er wel gaaf uit met die honden. Ga ik zeker uitproberen!
Ik wacht nog op een sd2iec. Overzetten van Amiga naar 1541 is wat omslachtig.

ReageerCitaat
Geplaatst : 21/10/2015 9:50 pm
Share: