Forum

Welke Emulator gebruik jij?  

Pagina 2 / 2
  RSS
Rubencc
(@rubencc)
Eminent Member

Na mijn vorige bericht in dit topic ben ik toch weer eens aan het rommelen geslagen om Power64 aan de praat te krijgen om van dat ellendige Vice af te kunnen. Uiteindelijk lag de oplossing in het emuleren binnen een emulatie. Niet ideaal, maar het werkt. Installeer binnen OS X Lion of Mountain Lion Parallels Desktop. In Parallels Desktop installeer je vervolgens weer Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) Server (omdat Parallels i.v.m. licentie-geneuzel geen standaard versies van OS X wil installeren). Binnen deze OS X installatie in Parallels Desktop kun je vervolgens weer gewoon Power64 installeren. 🙂

Zoals ik schreef, niet ideaal, maar alles beter dan Vice! 😀

[attachment=0:140l3jpr]Power64 on Mountain Lion.jpg[/attachment:140l3jpr]

ReageerCitaat
Geplaatst : 12/08/2012 4:25 pm
idiotoflinux
(@idiotoflinux)
Active Member

van wege de flexibiliteit: WinUAE en VICE, maar onder linux VICE en e-uae omdat winuae niet standaard werkt
xbox1:winuaex en vicec64

ReageerCitaat
Geplaatst : 29/08/2012 10:36 am
Reinier
(@reinier)
Estimable Member

Ik CCS64 om mijn C64 te testen en te proberen.
Verder gebruik ik graag The real deal 😉

ReageerCitaat
Geplaatst : 29/08/2012 8:57 pm
Buzzfuzz
(@buzzfuzz)
New Member

WinUAE is de enige voorlopig, maar ik ben zeker onder de indruk van Commodore OS Vision wat zowel Amiga als C64 kan doen.

WinUAE gebruik ik zelfs om HDD's klaar te maken voor Amiga's, ik doe ook installaties van OS'en hiermee.
Dit werkt prima op een XP pc'tje en een SCSI controller zoals de Adaptec 19160/29160.
Grote voordeel is dat een installatie meestal gelijk werkt op een echte Amiga.

ReageerCitaat
Geplaatst : 02/09/2012 6:45 pm
Omnidextrous
(@omnidextrous)
Eminent Member

Ironisch genoeg zijn alle Commodore emulators binnen OS Vision bij mij de enige dingen die niet werken. Lekker slordig.

ReageerCitaat
Geplaatst : 02/09/2012 9:06 pm
RuudB
(@ruudb)
Active Member

Rubencc: Zoals ik schreef, niet ideaal, maar alles beter dan Vice!

Wat is er dan verkeerd aan? Er staat een heel team achter VICE en mocht er iets niet in orde zijn zouden ze dat graag horen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 03/09/2012 12:11 pm
Scorpion
(@scorpion)
Estimable Member

Mijn introductie in de wereld van C64 emulatie was met C64S (voor MS-DOS). Na een tijdje met CCS64 onder Windows te hebben gewerkt, ging ik over op VICE en daarmee (WinVICE) werk ik nog steeds. Ik neem daarom ook aan dat Rubencc het specifiek heeft over de MacOS versie van VICE, die ik 'ns heb geprobeerd en ik vond 'm zelf vrij lastig om te gebruiken.

De functies die me het meest blij maken van VICE (de Windows-versie) zijn de PAL- en printer-emulatie.

Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat er al bijna drie jaar geen update is geweest (wellicht vindt het VICE-team dat de emulator perfect is)...

ReageerCitaat
Geplaatst : 11/09/2012 9:22 am
K.C.
 K.C.
(@k-c)
Reputable Member

@Scorpion wrote:

Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat er al bijna drie jaar geen update is geweest (wellicht vindt het VICE-team dat de emulator perfect is)...

Mis!
De nieuwe thuisbasis voor VICE is http://vice-emu.sf.ne t"> http://vice-emu.sf.net en daar staat wel degelijk een nieuwere versie.
VICE wordt ook nog volop doorontwikkeld. Het zal me niet verbazen als we binnen afzienbare tijd versie 2.4 kunnen downloaden.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12/09/2012 12:03 am
Scorpion
(@scorpion)
Estimable Member

Hee, dat is goed nieuws! Waarschijnlijk een eerder bericht gemist...! Bedankt, K.C.!

ReageerCitaat
Geplaatst : 12/09/2012 11:22 am
Pagina 2 / 2
Share:

Inloggen van Registreer aub