Forum

Welke Emulator gebruik jij?  

Pagina 1 / 2
  RSS
Henk
 Henk
(@henk)
Eminent Member

Een vrij simpele vraag, maar wel leuk om te weten. Welke Emulator gebruik jij. Graag ook de reden waarom je voor welke emulator hebt gekozen.

Zelf gebruik ik WinVice 1.4 omdat voor mij deze gemakkelijk overweg kan met CartRidge bestanden en deze goed samenwerkt met GameBase64.

Citaat
Geplaatst : 14/11/2004 6:54 pm
Zzapback
(@zzapback)
Trusted Member

WinVice.
Vroeger (vanaf het begin af aan) CCS64, maar het werd wat onoverzichtelijk met de directories.
Maar ik gebruik ook nog steeds m'n echte C64('s), natuurlijk.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14/11/2004 7:52 pm
MadMets
(@madmets)
Eminent Member

Ik gebruik Frodo. Valt dat onder de drie opties of is dat iets wat er nog tussen zou moeten? Gebruik het trouwens alleen voor tekst adventures aangezien ik geen joystick heb voor de Mac. En spelen op de echte C64 is dan ook nog is veel cooler. 🙂

ReageerCitaat
Geplaatst : 14/11/2004 7:58 pm
Henk
 Henk
(@henk)
Eminent Member

@MadMets wrote:

Ik gebruik Frodo. Valt dat onder de drie opties of is dat iets wat er nog tussen zou moeten? Gebruik het trouwens alleen voor tekst adventures aangezien ik geen joystick heb voor de Mac. En spelen op de echte C64 is dan ook nog is veel cooler. 🙂

Die was ik inderdaad vergeten, net als een optie Overig 😳

ReageerCitaat
Geplaatst : 14/11/2004 8:53 pm
Amiga-Wayne
(@amiga-wayne)
Active Member

Ik gebruik Amithlon, vind ik de beste emulator voor de amiga, omdat hij direct opstart met OS3.9, zonder dat je eerst winsucks of zo iets moet opstarten!
OK Amithlon draait op een verbouwde linux-kernel, maar die is zo klein, dat het opstarten van het moederbord (POST) langer duurt dan het opstarten van die linux-kernel!
Dan OS3.9..........duurt nog korter!

Gr.
Wayne

ReageerCitaat
Geplaatst : 14/02/2006 6:12 am
patrick
(@patrick)
Estimable Member

Ik gebruik natuurlijk YAPE, de emulator voor de PLUS/4. ook staat bij mij de echte plus/4 nog in een hoekje, zodat ik die altijd kan gebruiken!!

ReageerCitaat
Geplaatst : 24/02/2006 1:37 pm
LJ
 LJ
(@lj)
Honorable Member

Ik dacht dat dit een poll was maar ik zie er geen 🙂 maar goed,

CCS64, was de allereerste C64 emulator waar ik mee begon en ben er gewoon gewend aan geraakt dus nog steeds in gebruik. Daarnaast ziet het optie menu er ook nog eens lekker authentiek uit. Ik heb in CCS64 meer het gevoel dat ik met een C64 werk dan bijv in VICE. Ook heel handig vind ik de Video opname functie die er nu in zit, echter maakt die wel vrij grote files en daarom zou het misschien in de toekomst een idee zijn voor de maker(s) om het gelijk in bijv DIVX te doen.

Vice gebruik ik ook wel eens maar dan eigenlijk meer voor de andere Commodores zoals de Vic-20 bijvoorbeeld.

En Yape is denk ik een hele goede emulator maar ik ben dan weer niet echt fan van de C16/plus4.

Ook gebruik ik heel soms wel eens een Atari 1040ST Emulator, de beste die ik tot zover heb gezien is SainT.

En, last but not least, WINUAE, natuurlijk nog.

ReageerCitaat
Geplaatst : 19/05/2009 2:58 pm
edk
 edk
(@edk)
Reputable Member

Ik gebruik alleen mijn eigen C64 emulator 'C64EMU'.

Helemaal zelf ontwikkeld, zonder af te kijken van broncode van anderen zoals VICE. De emulator is 100% in assembler taal geschreven voor Intel 32-bit platform (Windows XP).

🙂

ReageerCitaat
Geplaatst : 25/10/2009 10:47 am
E-man
(@e-man)
Reputable Member

vice, voor windows. Eigenlijk alleen maar omdat deze vrijwel alles opstart en makkelijk in gebruik is.

Gebruik m alleen maar om software even te testen voordat ik het op diskette zet om in een echte commodore te gebruiken.

Mocht ik een programma tegenkomen dat in vice niet goed werkt, probeer ik m in CCS64

ReageerCitaat
Geplaatst : 25/10/2009 4:05 pm
DG
 DG
(@dg)
Estimable Member

Win Vice voor 8 bit en WinUAE voor 16bit

ReageerCitaat
Geplaatst : 01/11/2009 11:03 pm
Wido-Foto
(@wido-foto)
Eminent Member

Ik gebruik Frodo op mijn Android draaiende Smartphone (Xperia X10)

ReageerCitaat
Geplaatst : 15/06/2010 5:45 pm
odo
 odo
(@odo)
Noble Member

Ik gebuik haast geen emus wel eens amimastergear op de amiga dan heb je toch een beetje meer dat retro gevoel 😉 Op de pc vind ik er echt geen bal aan maar dat hebben meerdere hier denk ik 🙂

ReageerCitaat
Geplaatst : 15/06/2010 6:03 pm
John64
(@john64)
Trusted Member

Geen enkele! Ik ga alleen voor the real thing. Alhoewel ik wel een 1541 Ultimate heb wat op zich ook een soort van emulatie is. Maar dit is dan weer een stukje hardware wat op een echte C64 aangesloten is dus toch anders dan emulatie op een PC.

ReageerCitaat
Geplaatst : 15/06/2010 7:01 pm
E-man
(@e-man)
Reputable Member

Ben het helemaal eens met John64 😀

ReageerCitaat
Geplaatst : 15/06/2010 8:41 pm
Rubencc
(@rubencc)
Eminent Member

Als Mac gebruiker gebruikte ik Power64, de beste Commodore 64 emulator voor OS X, maar sinds Apple in (Mountain) Lion de compatibiliteit voor PPC toepassingen de nek om heeft gedraaid ben ik noodgedwongen Vice gaan gebruiken. Rommel in vergelijking met Power64, maar ik doe het er maar mee.

ReageerCitaat
Geplaatst : 10/08/2012 11:01 pm
Pagina 1 / 2
Share:

Inloggen van Registreer aub