Forum

Waarom heb jij nog (of weer) een Commodore 64?  

Pagina 1 / 2
  RSS
commodore-gg
(@commodore-gg)
Estimable Member

Ben benieuwd waarom we weer een Commodore 64 uit het stof halen. Of misschien heb je hem nooit weggedaan en staat ie nog steeds te pronken..... Wat doen jullie er zoal mee???

Citaat
Geplaatst : 06/09/2004 2:07 pm
sh0cktr00per
(@sh0cktr00per)
Eminent Member

Ik ben niet zo van de modificaties.. Programmeren doe ik in Editplus op de PC en gooi het door C64Asm. Eigenlijk gebruik ik de brooddoos alleen voor de spelletjes.. Die zijn ook nog altijd erg leuk natuurlijk 😉

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/09/2004 2:34 pm
Atari-NL
(@atari-nl)
Estimable Member

Ik heb nou wel m'n stem uitgebracht om games ermee te spelen, maar het is gewoon een hobby van me. Dus het komt er op neer dat ik er eigenlijk alles mee doe waar je uit kon kiezen.
Eigenlijk moet ik me als Atarianer wel een beetje schamen voor de laatste tijd 😳 want ik gebruik m'n SX-64 meer dan m'n Atari 800XL. Dat komt omdat de Commodore SX-64 zo heerlijk klein en portable is. Maar om een leuke game te spelen pak ik toch nog altijd liever de Atari uit de kast (sorry Commodore fans 😉 Dat is nou eenmaal m'n smaak, ik vind de originele spellen van de Atari leuker. Maar om nou echt te zeggen van ik ga alleen maar Atari of Commodore verzamelen daar kan ik niet echt een keuze uit maken. Beide merken computers hebben zo hun voordelen. En ik kan ook niet zeggen dat ik bijvoorbeeld alleen maar Atari ga verzamelen omdat het m'n eerste computer was (ben namelijk niet van dat tijdperk). Daarom verzamel ik zo'n beetje alles, maar het liefste zoveel mogelijk Atari.

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/09/2004 4:24 pm
CBM-Nic
(@cbm-nic)
Estimable Member

Ik gebruik hem om te programmeren en games etc te spelen modificeren heb ik een hekel aan er worden geen gaten geboord in mijn broodtrommel ! 😆

Verder gebruik ik nog DEC PDP-8 en Radio Shack TRS-80 IV, MSX etc gewoon om er mee te werken hoe langzaam ze ook zijn het is leuk om te weten hoe je zo'n ding moet gebruiken vooral omdat ik middenin het IBM XT tijdperk geboren ben en dus ben opgegroeid met DOS , Gameboys en Windows .... 😥

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/09/2004 5:57 pm
Zzapback
(@zzapback)
Trusted Member

Om de games natuurlijk, waar anders voor? 8)

ReageerCitaat
Geplaatst : 07/09/2004 12:07 am
Albert
(@albert)
Trusted Member

Vind de spellen nog steeds te gek!

ReageerCitaat
Geplaatst : 08/09/2004 11:59 am
Suzanne
(@suzanne)
Active Member

Ik had 'm eerst weggedaan maar daar kreeg ik zo'n spijt van dat ik er vorig jaar weer eentje gekocht heb op de vlooienmarkt. Ik heb de C64 vooral voor de spelletjes, die zijn zoooo leuk !

ReageerCitaat
Geplaatst : 08/09/2004 3:47 pm
CBM-Nic
(@cbm-nic)
Estimable Member

Overigens , zijn er nog mensen die modificaties aan hun C64 hebben gedaan ? En zo ja welke ? Heb er nog 8 staan hier waarvan ik er 1 wil gaan verbouwen met een heleboel extra functies. 🙂

ReageerCitaat
Geplaatst : 09/09/2004 4:29 pm
Atari-NL
(@atari-nl)
Estimable Member

@CBM-Nic:

Je bent snel van gedachte veranderd: ''er worden geen gaten geboord in mijn broodtrommel ! ''

😀

ReageerCitaat
Geplaatst : 09/09/2004 4:47 pm
CBM-Nic
(@cbm-nic)
Estimable Member

Ja niet in m'n goeie 😛 De andere 8 wil ik nogweleesn over nadenken 😀 8) 😉 Nee ik heb er 1 gereserveerd voor modificaties 🙂 de rest laat ik zo.

ReageerCitaat
Geplaatst : 09/09/2004 4:55 pm
Atari-NL
(@atari-nl)
Estimable Member

@CBM-Nic:
Ha, ok. Ik ben zelf ook niet zo'n typ die van modificieren houdt. Ik zou het zelf ook alleen maar doen bij computers die ik dubbel heb. Dan heb je tenminste altijd nog een originele.
Ik heb nu eindelijk ook een SX-64 gekocht met een heleboel spullen erbij. Hij werkt perfect en is haast in nieuwstaat. Alleen de doos ontbreekt nog 🙂 Het apparaat heeft me wel een rip uit m'n lijf gekost, maar ja, dan heb je ook wat. Verder heb ik er ook een Sharp MZ 80K bij uit 1979. Het beestje werkt nog, alleen zit er geen ''enter'' op het toetsenbord. Dus ik kan wel commando's intypen maar niet laten uitvoeren 😥 Dus dat moet ik nog ff zien uit te vissen. Verder alles goed hier. Heb jij nog nieuwe aanwinsten?

ReageerCitaat
Geplaatst : 09/09/2004 5:15 pm
CBM-Nic
(@cbm-nic)
Estimable Member

Even verder op MSN 😉 Anders word het hier zo'n zootje met off-topic berichten 😉

ReageerCitaat
Geplaatst : 09/09/2004 5:33 pm
donni
(@donni)
Reputable Member

@CBM-Nic wrote:

Overigens , zijn er nog mensen die modificaties aan hun C64 hebben gedaan ? En zo ja welke ? Heb er nog 8 staan hier waarvan ik er 1 wil gaan verbouwen met een heleboel extra functies. 🙂

Ik heb wel wat dingen toegevoegd aan m'n sx-64, waar iemand al flink in het prutsen was geweest, dus hij was toch niet meer origineel.

Het rode knopje is een (super)reset knop.
De eerst schakelaar van rechts is om te kiezen tussen normale en een soort van super reset, zodat er bij spelletjes die reset beveiligd zijn(zeer irritant bij een sx-64 met de powerknop aan de achterkant) ook gewoon gereset kan worden.
De tweede schakelaar van rechts is om te kiezen tussen speeddos en standaard dos.
En met de draaischakelaar kun je een programma uit een rombank kiezen, die je met een tik op de restore toets in een fraktie van een seconde geladen hebt, daar kan geen speeddos tegen op 🙂

Succes met de verbouwing Nic. :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 09/09/2004 5:36 pm
sPINOZa
(@spinoza)
Active Member

Tja,

geen stem kunnen uitbrengen omdat mijn keuze er niet bij staat ...
ik kijk voornamelijk demos en lees oude magazines ...

groet,
sPINOZa

ReageerCitaat
Geplaatst : 14/09/2004 5:37 pm
C_fan_1986
(@c_fan_1986)
Active Member

Ik gebruik hem een beetje overal voor het `modden`doe ik nog niet zo erg aan omdat ik helaas de kennis er nog niet zo van heb....maar grotendeels speel ik er games mee.(net zo`n beetje als Atari_NL doe ik ook een beetje hetzelfde,verzamel ook van alles wat en game er lekker mee 😀 )

ReageerCitaat
Geplaatst : 04/10/2004 12:41 pm
Pagina 1 / 2
Share:

Inloggen van Registreer aub