Forum

bruin rond of plat wit  

Pagina 2 / 2
  RSS
LJ
 LJ
(@lj)
Honorable Member

@DG wrote:

Ik vind de bruine het mooiste geluid hebben

Daar is het ook allemaal mee begonnen. De meest bekende SID tunes zijn daar ook nog allemaal op gemaakt. De oude garde (SID componisten) vonden het een groot probleem toen de nieuwe SID uitkwam vanwege de andere filter afstelingen en hun muziek op beide modellen anders klonk.
Dus tsja welke SID nu beter is? Ik ga toch maar voor de originele versie.

ReageerCitaat
Geplaatst : 04/07/2007 1:51 am
AxiMaxi
(@aximaxi)
Reputable Member

Wat klinkt beter, een piano of een gitaar?
Net als bij de SID ligt het er maar net aan voor welke de muziek is geschreven.
Ik vind een 6581 tune, afgespeeld op zo'n chip, net zo goed als een 8580 deuntje op díe chip.

Opvallend is dat de mensen die zich breder bezighouden met muziek, eerder voor de nieuwe chip gaan. Echte computergamers kiezen voor de oude chip. Wellicht omdat daar, zoals LJ al zei, de bekende (game) muziek mee is gemaakt.

Okay, de discussie zwaait wat off-topic, maar goed... 8)

ReageerCitaat
Geplaatst : 04/07/2007 7:57 am
Sevchen
(@sevchen)
Estimable Member

Ik ben begonnen met de witte c64. Ik weet nog goed dat al mijn klasgenoten jaloers op me waren dat ik een witte had. Hij was toen nog maar twee dagen uit in Nederland.

Persoonlijk is het voor mij de witte. Gelukkig heb ik ook nog een bruine dus ik ben in dat opzicht compleet.

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/07/2007 7:01 pm
vincent
(@vincent)
Trusted Member

voor 'echte' sidtunes prefereer ik ook de 6581, maar icm de bassline of monosynth van de P64 cart verkies ik toch liever de 8580 omdat ik persoonlijk de filters beter vind klinken.

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/07/2007 9:04 pm
AmiCas
(@amicas)
Eminent Member

Sorry only Amiga ervaring

ReageerCitaat
Geplaatst : 10/07/2007 11:44 pm
Knoeki
(@knoeki)
Trusted Member

de breadbin vind ik nog steeds de mooiste =)

hier is een foto van de mijne :_)

ReageerCitaat
Geplaatst : 27/02/2008 7:59 am
Flashlight
(@flashlight)
Active Member

Haha knoeki, lekker bestikkert! Zou ik niet durfen met mijn broodtrommel 🙁 .

Qua looks vind ik de trommel het mooist, maar om te typen is de 64c toch fijner, en doet me ook denken aan mijn amiga :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/03/2008 9:49 pm
Knoeki
(@knoeki)
Trusted Member

@Flashlight wrote:

Haha knoeki, lekker bestikkert! Zou ik niet durfen met mijn broodtrommel 🙁 .

hij ziet er inmiddels al een beetje anders uit... ;_) ik neem binnenkort wel eens foto's.. of misschien neem ik 'm mee naar een van de clubdagen... :_) wie weet. :_)

ik heb nog een stuk of 4 a 5 breadbins in de staat zoals ik ze kreeg.. ik zou het echt niet doen met m'n enige c64... :_)

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/03/2008 10:36 pm
Flashlight
(@flashlight)
Active Member

Haha, als ik er ben dan herken ik hem vast wel :D.

Helaas kan ik komende 19 April niet komen, ik zou graag heen willen, maar ik woon een beetje ver weg.

Foto's zijn altijd leuk!

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/03/2008 11:02 pm
E-man
(@e-man)
Reputable Member

Duidelijk het C64-c model, mits niet vergeeld. Ik heb echt helemaal niks met het oude model, behalve dat er onderdelen in zitten om mijn SX draaiende te houden 🙄 .

64-g daarentegen is dan toch wel weer mooi.

ReageerCitaat
Geplaatst : 05/10/2011 10:51 am
Scorpion
(@scorpion)
Estimable Member

De Commodore 64 die ik het liefst gebruik is een klassieke, maar mijn eerste was pas in 1992, en was een C64-C. Mijn vroegste herinneringen van muziek op de Commodore 64 was dus dat via een 8580 SID chip.

ReageerCitaat
Geplaatst : 19/10/2011 4:20 pm
Pagina 2 / 2
Share:

Inloggen van Registreer aub