Forum

RetroBright  

Pagina 2 / 3 Vorige Volgende
  RSS
dottyflowers
(@dottyflowers)
Active Member

Bblonde heb ik niet kunnen vinden in nederland (in de meeste blogs lees je trouwens vaak dat deze creamers niet geschikt zijn). Maar aangezien ik 2 kappen had liggen die toch op de nominatie stonden om weggegooid te gaan worden en het wel erg mooi weer zou worden vandaag doe ik een poging met Mucho Cream Peroxide (12%).

Ik zal later laten weten of het gelukt is :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 08/05/2016 2:20 pm
CommanderF
(@commanderf)
Reputable Member

@dottyflowers wrote:

...vandaag doe ik een poging met Mucho Cream Peroxide (12%).
Ik zal later laten weten of het gelukt is :mrgreen:

Ben benieuwd !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 08/05/2016 2:50 pm
dottyflowers
(@dottyflowers)
Active Member

Poging 1 is in ieder geval mislukt. Ik heb het idee dat ik de boel te lang heb laten liggen (uurtje of 5). Beide kappen hebben enorm veel vlekken (overigens schijnt de reden te zijn geen kappersproducten te mogen gebruiken dat er meer inzit wat vlekken maakt..).

Wat mij wel opvalt is dat de stukken die niet pal in de zon hebben gelegen er wel goed uit zijn gekomen (zoals de zijkanten, niet goed op foto). Ik ga dus nog een setje proberen, maar dan stop ik na 2 uur. To be continued..

"I have not failed. I've just found 10000 ways that won't work."
- Thomas A. Edison

ReageerCitaat
Geplaatst : 08/05/2016 8:47 pm
CommanderF
(@commanderf)
Reputable Member

Mijn ervaring is dat sterk vergeelde delen snel gaan vlekken.
Het scheelt ook als je tussendoor enkele keren de peroxide opnieuw smeert en herverdeelt.

Mocht het resultaat nog steeds niet naar wens zijn dan is het materiaal ondertussen wel zeer goed gereinigd en kan nu beter gespoten worden met een spuitverf.

ReageerCitaat
Geplaatst : 08/05/2016 10:53 pm
Siem
 Siem
(@siem)
Estimable Member

Nadat ik alle spullen al heel lang in huis had ben ik eindelijk eens begonnen met een Retrobright experiment. Via een kennis kwam ik aan een 20 liter vat waterstofperoxide 35%. Dat leek mij te sterk dus heb ik het met een zelfde hoeveelheid gedemineraliseerd water verdund tot 17,5%. Met 800 cc voegde ik toe: een theelepeltje glycerine, twee theelepeltjes xantaangum en een half theelepeltje Oxi Action. Na mixen leverde dit een prachtige gel op.

Vervolgens een vergeelde C128 voor de helft ingesmeerd en in de zon gelegd. Ik heb regelmatig een nieuw laagje aangebracht omdat het wat uitdroogde. Dit is het resultaat na ca. 2,5 uur. Ziet er al goed uit. Ik hou jullie op de hoogte !

[attachment=1:2f4f1u3g]20160703_155056.jpg[/attachment:2f4f1u3g]
[attachment=0:2f4f1u3g]IMG-20160703-WA0001.jpeg[/attachment:2f4f1u3g]

ReageerCitaat
Geplaatst : 03/07/2016 5:46 pm
odo
 odo
(@odo)
Noble Member

Het is wel al een heel verschil 🙂 ben benieuwd naar het eindresultaat.

ReageerCitaat
Geplaatst : 03/07/2016 8:05 pm
odo
 odo
(@odo)
Noble Member

Hoi Siem
Mag ik iets brutaalst vragen kan je een beetje van dat goedje voor mij maken tegen betaling ?
Heb een c64G die aan wat vergeet is en wat amiga muisjes 🙂

ReageerCitaat
Geplaatst : 05/07/2016 6:41 pm
Siem
 Siem
(@siem)
Estimable Member

@odo wrote:

Hoi Siem
Mag ik iets brutaalst vragen kan je een beetje van dat goedje voor mij maken tegen betaling ?
Heb een c64G die aan wat vergeet is en wat amiga muisjes 🙂

Hoi Marc,

Er is niets brutaal aan maar het is wel een beetje een domme vraag. Na het mixen kun je het nog maar een korte tijd gebruiken, meestal maar een paar dagen. Verder lijkt mij het opsturen van chemicaliën niet verstandig en misschien zelfs verboden. Je zult het zelf moeten kopen/bestellen. Op internet zijn genoeg handleidingen te vinden wat je nodig hebt en hoe je het moet maken en gebruiken. Via Google vindt je de leveranciers van de spullen.

Er kan niet genoeg voor worden gewaarschuwd: draag een goede veiligheidsbril en handschoenen als je met het spul aan de slag gaat ! Om verdere vragen te voorkomen: Retrobrighten voor anderen doe ik ook niet, ik heb er gewoon geen tijd voor. Het heeft bij mij zelfs 1,5 jaar geduurd voor ik er mee aan de slag ging.

Gr. Siem

ReageerCitaat
Geplaatst : 05/07/2016 10:59 pm
odo
 odo
(@odo)
Noble Member

Hoi Siem
Toch bedankt en idd niet echt over nagedacht 🙂 Denk dat ik mijn sus maar eens ga vragen die heeft er voor geleerd.

ReageerCitaat
Geplaatst : 05/07/2016 11:36 pm
Hokus Pas
(@hokus-pas)
Noble Member

Er kan niet genoeg voor worden gewaarschuwd: draag een goede veiligheidsbril en handschoenen als je met het spul aan de slag gaat ! Om verdere vragen te voorkomen: Retrobrighten voor anderen doe ik ook niet, ik heb er gewoon geen tijd voor. Het heeft bij mij zelfs 1,5 jaar geduurd voor ik er mee aan de slag ging.

Mee eens, en dat is ook de reden dat ik er niet aan begin.
Mij te gevaarlijk. Het is mij het risico niet waard.
Misschien als je een collectors item wil opknappen is het misschien te overwegen. maar voor de meest meuk gaat dat niet op.

gr,

Ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/07/2016 8:27 pm
odo
 odo
(@odo)
Noble Member

Hallo Ron
Dat dat was dus ook mijn angst.
groetjes
Marc

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/07/2016 11:38 pm
Siem
 Siem
(@siem)
Estimable Member

@Ron,

Zo gevaarlijk is het nou ook weer niet. Gewoon je verstand gebruiken en voorzorgsmaatregelen nemen dan kan er niets gebeuren. Ik ga er verder mee experimenteren. Heb wel gemerkt dat zelfs 15% waterstof peroxide nog veel te sterk is. De C128 kap waar ik mee bezig was is nu zelfs witter dan de originele kleur aan de binnenzijde van de behuizing en vertoont wat vlekken. Ik ben dus nog niet tevreden met het resultaat. Wordt vervolgd..

Gr. Siem

ReageerCitaat
Geplaatst : 07/07/2016 1:40 am
dottyflowers
(@dottyflowers)
Active Member

Lang gewacht, stil gezwegen.. Gelukkig heb ik mijn kappen weer netjes gekregen. Niet met een nieuwe sessie retr0bright, maar met een ouderwetse spuitbus  😉 Link vind ik het niet, wel te omslachtig. Het is echt een kunstje wat je in de vingers moet hebben.

Dit waren dus ooit die hele lelijke vergeelde kappen van eerder uit dit draadje!

IMG 5245

ReageerCitaat
Geplaatst : 03/03/2018 2:31 pm
eric
 eric
(@eric)
Estimable Member

Netjes!
Welk kleurnummer heb je gebruikt ervoor?

ReageerCitaat
Geplaatst : 04/03/2018 1:42 pm
vvlaanderen
(@vvlaanderen)
Estimable Member

Netjes!!

ReageerCitaat
Geplaatst : 04/03/2018 10:45 pm
Pagina 2 / 3 Vorige Volgende
Share:

Bezig

Inloggen van Registreer aub