Forum

Belangstelling voor arcade kasten?  

RSS
phulshof
(@phulshof)
New Member

Ik sprak dit weekend met een meubelmaker over de mogelijkheid om een arcade salontafeltje te maken en hij vroeg zich af voor dit soort produkten (arcade kasten/salontafel/cocktailtafel) meer belangstelling zou zijn. De Nederlandse MAME forums lijken echter vrij stil, dus ik vroeg me af of de arcade liefde nog leeft in Nederland of dat het onderhand is doodgebloed. Ik ben er zelf de afgelopen jaren ook vrijwel niet meer mee bezig geweest (behalve dan de van Pong to Playstation beurs), dus vandaar mijn vra(a)g(en) hier. 🙂 Iemand een idee?

Citaat
Geplaatst : 11/08/2010 10:45 am
E-man
(@e-man)
Reputable Member

Ik denk het wel, zolang het betaalbaar blijft...

ReageerCitaat
Geplaatst : 11/08/2010 11:34 am
phulshof
(@phulshof)
New Member

Tja, dat is altijd het issue natuurlijk. 🙂 Neem bijvoorbeeld http://www.surface-tension.net/double7-table-specification.php ; dat bedrijf vraagt 2600 pond daarvoor, leek me vrij prijzig. Vervolgens ga je de handel eens optellen:
- mini-itx of uATX gebaseerde computer met Windows: 700-800 Euro
- IPS monitor (vanwege de inkijkhoek): 300 Euro
- joysticks, knoppen, trackball, interface: 250 Euro
- hout + glasplaat: 200 Euro
Zit je al op 1500 Euro en dan komt het arbeidsloon, belasting, afschrijving van je apparatuur etc. daar nog overheen. Het is vaak maatwerk (iedereen wil het weer net een beetje anders en de oplage is altijd laag), dus je bent snel een paar dagen kwijt per meubel. Ik zag eenzelfde lijst voor een arcadekast van een ander bedrijf; er zit vaak een groot verschil tussen wat mensen qua prijs "normaal" vinden en waar je het voor kunt laten maken.
Zelf doen is uiteraard goedkoper, maar het resultaat is er vaak ook naar. 🙂

ReageerCitaat
Geplaatst : 11/08/2010 11:48 am
CommanderF
(@commanderf)
Reputable Member

Ik heb ook wel eens gekeken naar de mogelijkheden. Maar de (commerciele) prijzen zijn behoorlijk hoog. Om deze wat te drukken is zelfbouw eigenlijk de enige oplossing. Bovendien kan je een kast dan helemaal naar eigen idee bouwen. Ik denk niet dat er een echte markt voor arcade-meubels is. Ik heb uiteindelijk besloten om alleen een "joy-board" te bouwen en MAME gewoon op mijn PC te draaien. Moet wel leuk blijven.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11/08/2010 10:39 pm
ckong
(@ckong)
Active Member

Late reactie misschien, maar de arcade scene in Nederland is niet groot, maar wel zeer levendig. Onder andere op het belgische forum Dragonslairfans.com zijn een aantgal actieve Nederlanders aanwezig.

ReageerCitaat
Geplaatst : 06/11/2010 10:37 pm
eric
 eric
(@eric)
Estimable Member

Grappig dat er hier een topic van is. Even kapen dan 🙂

Ik ben net klaar met mijn eigen arcadekast. Ik heb een oude photoplaykast gebruikt en deze omgebouwd met een orginele xbox erin. Hierop draaid coinopps7 met 5000 spellen, waaronder ook c64 games.
Hij staat in een gameroom, die ik heb gemaakt voor mijn 2 zonen. Ook hangt hier een beamer met surround geluid en een xbox360 en ps4. De xbox360 en PS4 zijn van de jongens, al speel ik ook wel eens op de xbox. Meestal in de winter met slecht weer. (Natuurlijk zeg ik dat ik dit alles voor mijn zonen heb gebouwd, maar stiekum heb ik dit voor mezelf gedaan 🙂 )
Ik krijg geen foto`s geplaats, dus heb het maar als bijlage gedaan.

ReageerCitaat
Geplaatst : 26/11/2015 2:47 pm
Skin-nl
(@skin-nl)
Trusted Member

Ziet er strak uit eric!!!

Player 1 speelt met een joystick en Player 2 met knoppen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 28/11/2015 2:20 pm
eric
 eric
(@eric)
Estimable Member

Bedankt, ben er ook wel een beetje trots op. 😆
De kast is voor 1 player gebouwd. De 4 knoppen naast de joystick zijn de vuurknop enz. De 4 bovenste knoppen zijn om het menu te bedienen van coinops. Je kunt nog met 1 extra speler spelen, maar die heeft dan een gewone xbox controller.

ReageerCitaat
Geplaatst : 28/11/2015 2:47 pm
eric
 eric
(@eric)
Estimable Member

Een tijdje geleden deze verkocht en nu weer 2 kasten op de kop kunnen tikken..
Dus weer aan de slag met 2 nieuwe kasten, eentje wil ik toch voor mezelf houden, ik had er een beetje spijt van dat ik hem had verkocht. Alleen maak ik er nu een 2 speler kast van met een space invaders thema. De andere houd ik of voor onderdelen of ik maak er nog eentje, gewoon omdat het zo leuk is 🙂

ReageerCitaat
Geplaatst : 03/09/2016 6:42 pm
Share:

Inloggen van Registreer aub