Forum

CBM 8032 laad problemen  

RSS
Jeroen71
(@jeroen71)
Eminent Member

Hallo Allen,

Ik ben een paar avonden aan het experimenteren geweest om programma's in mijn CBM 8032 te laden d.m.v de cassette interface.

Eerst geprobeerd via zo'n 'car audio cassette adapter' (zo'n cassettebandje met een audio snoertje eraan) in een 1530 datasette en vervolgens een audio file of een .tap file (met een omzetprogrammaatje (audiotap)) afspelen op een windows computer... resultaat? Nee, alleen maar load errors en het compleet vastlopen van de CMB 8032...

Vervolgens een audio kabeltje direct op het printplaatje van de datasette vastgesoldeerd volgens aanwijzingen van een andere site maar dat levert precies hetzelfde resultaat op.

Ik heb ook een klein koptelefoontje aan het printplaatje vastgesoldeerd zodat ik het audiosignaal kan horen en met veel verschillende volumes geprobeerd.

Helaas, het mag allemaal niet baten, ik heb elke keer een vastgelopen computer...

Weet iemand raad?

Jeroen.

Citaat
Geplaatst : 20/09/2016 10:03 pm
Knoeki
(@knoeki)
Trusted Member

had je in Audiotap al geprobeerd "Inverted waveform" aan te tikken? ik meen me te herinneren dat dat ooit eens geholpen heeft hier.

ReageerCitaat
Geplaatst : 21/09/2016 11:13 am
Jeroen71
(@jeroen71)
Eminent Member

Bedankt voor je tip. Het laden gaat nu inderdaad een heel stuk beter, maar op de 1 of andere manier krijg ik na het laden toch nog steeds een ? Load Error...

Meer/andere tips?

Groeten, Jeroen

ReageerCitaat
Geplaatst : 23/09/2016 9:14 pm
Knoeki
(@knoeki)
Trusted Member

Helaas heb ik zelf ook erg weinig ervaring met tapes, dus verder weet ik het zo even ook niet, helaas.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24/09/2016 11:58 am
Jeroen71
(@jeroen71)
Eminent Member

Ik ben net nog aan het experimenteren geweest, maar ik krijg inderdaad elke keer een ?load error nadat het programma geladen is, ook met WAV-PRG

Ik heb het vage vermoeden dat programmaatjes als AudioTap en WAV-PRG niet echt bedoeld zijn voor een CBM 8032.... 🙁

Zijn er nog anderen met kennis over hoe progamma's van internet in de CBM 8032 te laden via de cassette interface?

Jeroen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24/09/2016 6:28 pm
Knoeki
(@knoeki)
Trusted Member

het zou altijd nog kunnen zijn dat het geluidsniveau te hoog is als je direct op de tape poort gesoldeerd hebt. Heb je verder software gewoon op cassette die je zou kunnen inladen zonder allerlei gegoochel?

ReageerCitaat
Geplaatst : 27/09/2016 2:56 pm
Share:

Inloggen van Registreer aub