Forum

C64 geeft geen beeld, reparatie in Utrecht of omgeving?  

RSS
breun
(@breun)
New Member

De C64 was mijn eerste computer, maar ik had er al heel lang geen meer. Ik heb onlangs via Marktplaats een C64 gekocht, en daarnaast een nieuwe C64 DIN naar composiet-kabel en een composiet naar Scart converter, maar hoewel het ledje van de computer wel gaat branden als ik 'm inschakel krijg ik helaas geen beeld als ik 'm aansluit op een tv'tje. Volgens de verkoper was ie goed toen ie op de post ging, maar goed, in plaats van daarover te gaan steggelen wil ik 'm het liefst gewoon werkend krijgen.

Ik ben er vandaag al bij een Repair Café mee geweest, maar veel verder dan controleren of de voltages in de machine goed waren kwam de man die mij daarmee hielp niet en hij raadde me aan om het hier eens te vragen. Zijn er toevallig mensen in Utrecht of omgeving die C64's kunnen repareren of hebben jullie tips over wat ik zelf eventueel kan nameten met een multimeter?

ReageerCitaat
Geplaatst : 25/08/2018 8:11 pm
breun
(@breun)
New Member

Gisteren bij de Commodore Club bijeenkomst in Maarssen eindelijk het euvel ontdekt: de (nieuwe) videokabel die ik had was niet goed, want heeft het videosignaal op de verkeerde pin...

ReageerCitaat
Geplaatst : 21/10/2018 6:30 pm
Share:

Bezig

Inloggen van Registreer aub