Forum

C64 floppies overzetten  

RSS
wickedwout
(@wickedwout)
New Member

Uit het hok op zolder bij mijn ouders eindelijk eens een keer die oude commodore 64 opgevist. Kabel besteld om hem aan mijn LCD TV te kunnen hangen, alles aangesloten en... 1541 blijkt overleden. Dat wil zeggen: Je hoort hem wel spinnen, maar daar komt ie nooit meer uit.

Ik zou dus graag eens langskomen op een clubdag. Wie weet is daar iemand die me kan helpen om de floppies te lezen en/of over te zetten naar D64 bestanden. Of wie weet is er een oude 1541 te koop? Of iemand die weet hoe je een 1541 repareert.

Kan ik gewoon langskomen op een clubdag, of moet ik lid zijn? En zijn er wellicht forumleden met suggesties of mogelijkheden om floppies over te zetten? Alvast bedankt voor reacties.

Citaat
Geplaatst : 01/04/2019 9:11 am
Marien
(@marien)
Lid Admin

Hallo WickedWout, welkom op het forum!

Je kunt gewoon langskomen op de clubdag. Je mag het eerst een paar keer aankijken voor dat je lid wordt. We hebben ook een vlooienmarkt, en meestal is daar wel een 1541 te koop. Er is ook een reparatiehoek, en wellicht dat ze je kunnen helpen.

Heb je overigens de drive ook op een andere C64 geprobeerd? Het kan namelijk ook zo zijn dat het aan de C64 ligt. Neem anders beide mee naar de clubdag.

ReageerCitaat
Geplaatst : 02/04/2019 1:00 am
wickedwout
(@wickedwout)
New Member

Dankjewel voor de reactie. Leuk! Dan kom ik langs de volgende keer. De 1541 blijft ook spinnen zonder c64 er aan. Maar ik zal beide meenemen. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 02/04/2019 4:34 am
Share:

Inloggen van Registreer aub