Forum

commodore C128/C64  

RSS
ArieM
(@ariem)
New Member

Mijn Commodore 128 die ik een aantal jaren niet heb gebruikt, kan ik niet in de C64 mode krijgen. CP/M werkt wel. Als ik opstart en de C= knop ingedrukt hou, dan krijg ik alleen maar een grijs beeld. Als ik in de C128 mode naar C64 wil en GO 64 intype dan krijg ik de vraag ARE YOU SURE? Y/N  als ik dan Y intype, dan blijft de computer hangen. Ik heb van alles geprobeerd, o.a. de knop display 40/80 in en uit, maar het lukt mij niet. Wie kan mij helpen?

Citaat
Geplaatst : 15/01/2019 11:05 am
Marien
(@marien)
Lid Admin

De C128 en C64 mode gebruiken veel dezelfde chips, zoals de CPU, RAM, VICII, SID, etc. Dus daar zal waarschijnlijk het probleem niet liggen. Een mogelijke oorzaak kan één van de C64 ROM chips zijn. De C128 heeft deze namelijk naast de C128 ROM's ook op het moederbord. Ik zou aanraden te starten met het vervangen van de C64 ROM's om te kijken of daar het probleem ligt.

Mocht je dat zelf niet lukken dan kun je altijd naar de HCC clubdag komen in Maarssen, daar kunnen we je zeker helpen.

Marien

ReageerCitaat
Geplaatst : 15/01/2019 9:04 pm
ArieM
(@ariem)
New Member

Bedankt voor het advies. Ik heb er even over nagedacht maar ik ga deze commodore toch maar verkopen, met vermelding van het euvel. Wie weet komt de toekomstige koper er een keer mee naar jullie toe.

groet,

Arie

ReageerCitaat
Geplaatst : 20/01/2019 10:07 am
Share:

Bezig

Inloggen van Registreer aub