Alien 8

Game-klassieker is gearriveerd op de C64

Misschien wel het beste nieuws van de dag, tenzij er vanavond nog iets beters naar voren komt, omdat we onlangs een bericht van een goede vriend van ons zijn tegengekomen, dat de klassieker ‘Alien 8’ van Ultimate Play is uitgebracht op de C64! Deze port waar we al geruime tijd op hebben gewacht, is samengesteld door Mariusz, bewerkt door EMU, muziek van Saul Cross met laadscherm door STE. Verder is de game oorspronkelijk ontwikkeld door de legendes Ultimate Play the Game voor de ZX Spectrum, BBC Micro, Amstrad CPC en MSX in 1985!

Niet alleen de taak van het converteren van de Ultimate Filmation-games naar de C64 is voltooit, maar de prestaties van de game zijn zeer goed en in lijn met de andere 8-bits versies die in de jaren 80 zijn uitgebracht.. Speel het op een C128 in C64-modus en het is de snelste van allemaal.

Opmerkingen:
De optie “Maximale spelsnelheid vergrendelen” is standaard ingesteld op Aan bij uitvoering op een C128 of versnelde machine omdat de game anders te snel zou lopen.
Dit kan worden aangepast in het configuratiescherm Front Ends.

Kenmerken:
– PAL en NTSC compatibel.
– Compatibel met Super CPU en Turbo Chameleon en snelheid verbeterd.
– 25% snelheidsverhoging indien gespeeld op een C128 in C64-modus.
– Tweede vuurknop van de C64GS-joystick kan worden gebruikt voor pick / drop in directionele modus.
– Volledige conversie van de originele Spectrum Z80-broncode met alle functies inbegrepen, er ontbreekt niets.
– In-game muziekoptie.
– Toetsenbord- en joystickbesturing in het hoofdmenu van het spel.
– Veel cheats en configuratie-opties die vanaf de voorkant op schijf kunnen worden opgeslagen.
– Nieuwe SID-muziek door Saul Cross.
– Nieuwe laadfoto van STE en ook de originele Spectrum-laadfoto aan de voorkant. Het ladende beeld blijft zichtbaar op het scherm terwijl het spel de-comprimeert.
– Inclusief schijf-, tape- en cartridge-versies.
– 3 versies opgenomen in het schijfarchief: 1) De volledige game inclusief de frontend. 2) Game alleen zonder frontend, gebruikt alleen standaardinstellingen. 3) Spel alleen zonder frontend maar laadt alle opgeslagen instellingen.
– Easyflash-versie met game-instellingen opslaan in winkelwagen door Excess.

Joystick-bedieningselementen zijn:
Omhoog = loop omhoog of vooruit. Omlaag = naar beneden lopen of ophalen / neerzetten. Links = lopen of links afslaan. Rechts = Loop of draai rechts. Vuur = springen. Space or Second Fire = Pickup / Drop.

Toetsenbordbedieningen zijn:
Q = Loop omhoog of vooruit. A = Naar beneden lopen of springen. O = Loop of sla linksaf. P = Loop of sla rechtsaf. Spatie = Springen. M of Z = Ophalen / neerzetten.

F7 = Om het spel te pauzeren. Druk vanuit de pauzemodus op Space of Fire om te pauzeren of houd F1 een seconde ingedrukt om het spel te beëindigen of houd F3 ingedrukt om een ​​leven te verliezen.

Druk in het hoofdmenu van het spel op 1 voor toetsenbordbesturing of 2 voor joystickbesturing. Druk op 3 of joystick omhoog om de richtingsbesturing te schakelen.
Druk op 4 of joystick omlaag om in-game muziek te schakelen. Druk op 0, spatie of joystick om een ​​game te starten.

Alle instructies inclusief bedieningsdetails staan ​​in de optie Instructies bekijken en Info Terminal in het frontend titelscherm.

Native C128 Vic II & VDC- en Plus4-versies zullen volgen.

Links : 1) Bron 2) Downloaden